Ministerul Justiției a încurajat public organizațiile sindicale (vezi comunicat de presă) să aibă un rol mult mai activ în monitorizarea modului în care se cheltuie fondurile alocate pentru prevenirea și combaterea pandemiei generate de virusul SARS COv-2 de către conducerile instituţiilor din cadrul Autorităţii judecătoreşti. De mai bine de 9 luni de zile organizaţia noastră sindicală reclamă un management deficitar pe acest subiect, cu toate că nu stă în atribuția Sindicatului să facă o astfel de monitorizare.

De data aceasta, aducem în atenție plângerile primite din partea colegilor referitoare la măsurile deficitare care se iau/nu se iau la unitățile de parchet.

Din informațiile furnizate de către colegii noștri, începem prin a expune situația existentă la nivelul  unităților de parchet subordonate Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploiești, privind măsurile deficitare care pun zilnic în pericol viața salariaților.

Organizației noastre sindicale i s-a adus la cunoștință faptul că, în urmă cu 2 săptămâni, un specialist IT din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Buzău a fost confirmat pozitiv cu virusul Covid-19. Acest salariat deservea și Parchetul de pe lângă Judecătoria Buzău, iar, așa cum era și firesc, salariații din cadrul acestei unități locale de parchet au adus la cunoștință conducerii că sunt contacți direcți cu specialistul IT.

Procurorul-şef de la P.J. Buzău a anunțat despre acest incident P.T. Buzău, a cărui conducere a dispus efectuarea unei acțiuni de dezinfecție la sediul parchetului local și… cam atât, fără anchete, fără testarea personalului, fără trimiterea contacților direct în izolare, ș.a.m.d.

Mai mult, dezinfecția de la sediul parchetului local a fost făcută superficial, folosindu-se o substanță diluată cu mai multă apă, care a fost pulverizată la ora 08:00, pentru ca programul de lucru să poată fi reluat la ora 10:00. Așa cum am mai atras atenția, acțiunile de dezinfecție ar trebui să se desfășoare în afara programului de lucru, tocmai pentru ca personalul să nu aibă de suferit și să fie expus la inhalarea vaporilor.

Nu este de neglijat nici faptul că de la începutul acestei pandemii, la sediul P.J. Buzău a fost efectuată doar o singură dezinfecție, ce-i drept cu ceva mai multă responsabilitate, și asta din cauza faptului că o doamnă grefier a fost testată pozitiv cu Covid-19.

În legătură cu fondurile primite pentru luarea măsurilor de protecție Covid-19 la unitățile de parchet, managerul economic de la P.T. Buzău a comunicat salariaților că nu au fost alocate fonduri pentru astfel de cheltuieli așa că nu poate onora cererile pentru materiale de protecție, angajații fiind nevoiți să se mulțumească cu sticla de spirt și cele 7 măști primite până acum.

La asemenea situație ne așteptam la o reacție din partea procurorilor generali, care să vină în rezolvarea problemei, dar ne-am izbit de aceeași neputință. Așadar, constatăm că în cazul de față, managerul economic este cel care dictează în parchetul buzoian, dar acest lucru este mai puțin important, chestiunea care ne preocupă este că dorim să fie protejată sănătatea şi securitatea în muncă a tuturor salariaţilor şi, implicit, a familiilor acestora. Însă vrem să ştim şi cine va fi tras la răspundere de apariția unor noi cazuri de infectări în rândul personalului, apărute din cauza neglijenței care trenează în instituție.

Constatăm, din nou, că neglijenţa, incapacitatea şi incompetenţa managerială a unora, care sunt şefi doar cu numele, pe lângă faptul că poate constitui temei pentru deschiderea unor dosare penale, mai rău, periclitează grav însuşi viaţa personalului, aşa cum a fost cazul colegei decedate de la Tribunalul Bacău.

Putem să mai acuzăm lipsa de încredere a cetăţeanului în organele de urmărire penală, când acestea nu sunt capabile să îşi protejeze proprii angajaţi?

 

*IDentitate profesională!

Echipa SNGJ Dicasterial Ploieşti

Categorii: Fără categorie

0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *