Vreau card de membru!

Dacă Predoiu nu reacționează, Justiția se adaptează

În plină criză sanitară și în lipsa unor reglementări specifice în acest sens în ceea ce privește sistemul judiciar, un magistrat judecător de la Curtea de Apel Bacău a reușit să demonstreze că poți fi inteligent asimptomatic (la fel ca ministrul Predoiu care și-a dovedit incapacitatea și incompetența de a gestiona situația generată de pandemia Covid-19, cum reclamă, la unison, atât organizațiile sindicale și profesionale ale grefierilor, cât și asociațiile profesionale ale magistraților).

A fost nevoie de ieșiri publice și reclamații ale conducerilor instanțelor băcăuane, de multiple sesizări ale organizației noastre sindicale și chiar de decesul unei colege grefier, pentru ca D.S.P. Bacău să-și facă datoria, mai cu rețineri, dar a început să și-o facă.

Dovada?
De îndată ce D.S.P. Bacău a efectuat cum trebuie anchete epidemiologice la sediul Curții de Apel Bacău, a doua zi sediul instanței a fost declarat focar de Covid-19, așa cum s-a întâmplat și cu multe alte instanțe și parchete din țară, aspecte despre care Ministerul Justiției a fost informat sau ar trebui să aibă cunoștință.

Dar pe cine să intereseze când Predoiu se plimbă pe la ambasade sau are agenda încărcată cu întâlniri la nivel înalt, în loc să meargă prin instanțe și parchete pentru a vedea situația reală în care se desfășoară activitatea în sistemul judiciar și în plină criză sanitară?

Revenind la inteligentul asimptomatic, în premieră, în sistemul judiciar, un judecător a amânat pronunțarea unei cauze pe motiv că ”În lipsa de la dosar a încheierii de şedinţă din data de 11 noiembrie 2020 sau a transcrierii dezbaterilor de la acea dată, amână deliberarea şi pronunțarea la 9 decembrie 2020. Pronunţată în şedinţa publică, azi 25 noiembrie 2020.” (vezi informații portal).

La data exprimării inteligenței asimptomatice, din cei 10 grefieri încadrați la Secția I civilă a Curții de Apel Bacău, 6 erau confirmați pozitiv cu Covid-19, iar printre cei confirmați pozitiv se afla și grefiera din completul respectiv, motiv pentru care aceasta a fost în imposibilitate de a redacta discuțiile purtate la termenul din data de 11.11.2020.

Cu toate acestea, pentru a pronunța o soluție nu este nevoie de transcrierea ședinței la care a participat și judecătorul. Mai mult, se presupune că judecătorul în cauză, care a fost și președintele completului de judecată, s-a aplecat asupra cauzei și chiar a studiat toate lucrările dosarului, astfel încât avea posibilitatea să se pronunțe.

Toate aceste situații, la limita ridicolului, ar fi putut fi evitate dacă ministrul justiției și-ar fi luat în serios poziția pe care o ocupă și nu s-ar fi limitat la promisiunile electorale făcute cu surle și trâmbițe, la presiunea organizațiilor sindicale și profesionale, când anunța că a propus o lege pentru justiție în pandemie care s-a dovedit a fi de fapt un cal troian aruncat sistemului judiciar.

Prin această lege, ministrul nu face altceva decât să plaseze responsabilitatea adoptării măsurilor către colegiile de conducere ale instanțelor, ceea ce nu va conduce decât la o practică neunitară și un haos instituțional, iar singurul afectat va fi justițiabilul de rând, care își va arunca nemulțumirea… pe Justiție!

Că doar este campanie electorală, iar Justiția va fi întotdeanua un subiect fierbinte și care va atrage voturi.

Mai mult, proiectul de Lege privind unele măsuri în domeniul justiției în contextul pandemiei de COVID-19, nici măcar nu apare înregistrat pe site-urile Parlamentului, deși este o lege de o importanță vitală sistemului judiciar prin care ministrul avea obligația morală și instituțională de a stabili reguli general aplicabile întreg sistemului judiciar și de facilitare a cunoasterii publice la nivel național a măsurilor stabilite pentru usurarea participării la activitățile judiciare a justitiabililor, cât și spre stiință publică.

Dar, așa cum ne-a obișnuit, Ministerul Justiției nu are nicio atributie și responsabilitate în toată această ecuație, practic merge pe politica “uite niște reguli, descurcați-vă și dacă o dați în bară, din orice perspectivă, RĂSPUNDEȚI!.

Cum să nu fie sistemul judiciar blamat când în fruntea Ministerului Justiției este tot un… inteligent asimptomatic?

 

Echipa SNGJ Dicasterial Bacău

Dacă Predoiu nu reacționează, Justiția se adaptează

În plină criză sanitară și în lipsa unor reglementări specifice în acest sens în ceea ce privește sistemul judiciar, un magistrat judecător de la Curtea de Apel Bacău a reușit să demonstreze că poți fi inteligent asimptomatic (la fel ca ministrul Predoiu care și-a dovedit incapacitatea și incompetența de a gestiona situația generată de pandemia Covid-19, cum reclamă, la unison, atât organizațiile sindicale și profesionale ale grefierilor, cât și asociațiile profesionale ale magistraților).

A fost nevoie de ieșiri publice și reclamații ale conducerilor instanțelor băcăuane, de multiple sesizări ale organizației noastre sindicale și chiar de decesul unei colege grefier, pentru ca D.S.P. Bacău să-și facă datoria, mai cu rețineri, dar a început să și-o facă.

Dovada?
De îndată ce D.S.P. Bacău a efectuat cum trebuie anchete epidemiologice la sediul Curții de Apel Bacău, a doua zi sediul instanței a fost declarat focar de Covid-19, așa cum s-a întâmplat și cu multe alte instanțe și parchete din țară, aspecte despre care Ministerul Justiției a fost informat sau ar trebui să aibă cunoștință.

Dar pe cine să intereseze când Predoiu se plimbă pe la ambasade sau are agenda încărcată cu întâlniri la nivel înalt, în loc să meargă prin instanțe și parchete pentru a vedea situația reală în care se desfășoară activitatea în sistemul judiciar și în plină criză sanitară?

Revenind la inteligentul asimptomatic, în premieră, în sistemul judiciar, un judecător a amânat pronunțarea unei cauze pe motiv că ”În lipsa de la dosar a încheierii de şedinţă din data de 11 noiembrie 2020 sau a transcrierii dezbaterilor de la acea dată, amână deliberarea şi pronunțarea la 9 decembrie 2020. Pronunţată în şedinţa publică, azi 25 noiembrie 2020.” (vezi informații portal).

La data exprimării inteligenței asimptomatice, din cei 10 grefieri încadrați la Secția I civilă a Curții de Apel Bacău, 6 erau confirmați pozitiv cu Covid-19, iar printre cei confirmați pozitiv se afla și grefiera din completul respectiv, motiv pentru care aceasta a fost în imposibilitate de a redacta discuțiile purtate la termenul din data de 11.11.2020.

Cu toate acestea, pentru a pronunța o soluție nu este nevoie de transcrierea ședinței la care a participat și judecătorul. Mai mult, se presupune că judecătorul în cauză, care a fost și președintele completului de judecată, s-a aplecat asupra cauzei și chiar a studiat toate lucrările dosarului, astfel încât avea posibilitatea să se pronunțe.

Toate aceste situații, la limita ridicolului, ar fi putut fi evitate dacă ministrul justiției și-ar fi luat în serios poziția pe care o ocupă și nu s-ar fi limitat la promisiunile electorale făcute cu surle și trâmbițe, la presiunea organizațiilor sindicale și profesionale, când anunța că a propus o lege pentru justiție în pandemie care s-a dovedit a fi de fapt un cal troian aruncat sistemului judiciar.

Prin această lege, ministrul nu face altceva decât să plaseze responsabilitatea adoptării măsurilor către colegiile de conducere ale instanțelor, ceea ce nu va conduce decât la o practică neunitară și un haos instituțional, iar singurul afectat va fi justițiabilul de rând, care își va arunca nemulțumirea… pe Justiție!

Că doar este campanie electorală, iar Justiția va fi întotdeanua un subiect fierbinte și care va atrage voturi.

Mai mult, proiectul de Lege privind unele măsuri în domeniul justiției în contextul pandemiei de COVID-19, nici măcar nu apare înregistrat pe site-urile Parlamentului, deși este o lege de o importanță vitală sistemului judiciar prin care ministrul avea obligația morală și instituțională de a stabili reguli general aplicabile întreg sistemului judiciar și de facilitare a cunoasterii publice la nivel național a măsurilor stabilite pentru usurarea participării la activitățile judiciare a justitiabililor, cât și spre stiință publică.

Dar, așa cum ne-a obișnuit, Ministerul Justiției nu are nicio atributie și responsabilitate în toată această ecuație, practic merge pe politica “uite niște reguli, descurcați-vă și dacă o dați în bară, din orice perspectivă, RĂSPUNDEȚI!.

Cum să nu fie sistemul judiciar blamat când în fruntea Ministerului Justiției este tot un… inteligent asimptomatic?

 

Echipa SNGJ Dicasterial Bacău