Vreau card de membru!

Avem dovada! Guvernul Cîțu vrea înghețarea salariilor!

Guvernul României (nu și guvernul românilor) a lucrat intens în aceste zile pentru a emite o Ordonanță de Urgență prin care să încalce flagrant Protocolul adiţional 1 la Convenţia pentru Apărarea drepturilor Omului şi a Libertăţilor Fundamentale.

Astfel, în cursul zilei de ieri a circulat prin toate canalele de comunicare, un draft al unui proiect de OUG pe care Guvernul ar urma să îl adopte în ultimele zile din an. Primul articol al proiectului de OUG vizează „înghețarea” salariilor la nivelul lunii decembrie 2020. Practic, vorbim despre o suspendare a aplicării etapizate a Legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, care ar fi trebuit să aducă o creștere a nivelului salarial cu a treia tranșă de 1/4 din diferența dintre salariul avut în plată și cel prevăzut pentru anul 2022.

Aceeași înghețare operează și pentru toate celelalte elemente salariale, sporuri, indemnizații, compensații și prime, care fac parte din salariul brut lunar, solda lunară. Chiar și în privința indemizației de hrană, se prevede distinct ca aceasta să fie menținută la nivelul lunii Ianuarie 2019, și asta pentru că știm cu toții că nivelul prețurilor alimentelor a crescut cu mai mult de 5%, ceea ce ar determina o actualizare la un nivelul superior celui aflat în plată.

Reamintim că la data de 23 noiembrie 2020, înaintea alegerilor parlamentare, fostul ministru al Economiei – Virgil Popescu, ne asigura în campania electorală că este ”exclus tăierea salariilor, exclus îngheţarea salariilor; îngheţarea salariilor poate fi la demnitari”.

Încă o dată, poporul român a fost păcălit, iar veniturile românilor (și așa la limita supraviețuirii) vor fi înghețate și poate chiar micșorate.

La acest moment nu avem o confirmare a veridicității acestui extras din pretinsul proiect de OUG și sperăm ca factorii de decizie să iasă cât mai curând posibil să confirme sau să combată informația.

Însă, dacă acesta este real, în raport de considerațiile pe care le vom expune mai jos, este un moment crucial pentru personalul auxiliar de specialitate din instanțe și parchete și vom lua în considerare suspendarea activității în instanțe și parchete.

Astfel, încă de la momentul în care a fost creionată Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, categoria noastră profesională nu a fost susținută de niciun factor de decizie pentru a ni se recunoaște rolul vital în înfăptuirea actului de justiție.

Am pornit cu un handicap din mai multe puncte de vedere și ne aflăm într-o situație de discriminare și în prezent, pentru motivele ce le expunem pe scurt:

1. Salariile de încadrare sunt ”înghețate” încă de la elaborarea legii 153/2017 fiind  greșit calculate prin raportare la o alta valoare de referință sectorială;
2. Cuantumul total al sporurilor se acorda diferențiat și neunitar între angajatorii din cadrul Autorității judecătorești;
3. Indemnizația de hrană se acorda în cuantum diferit sau nu se acorda deloc la unii dintre angajatori din sistem;
4. Suntem singura categorie profesională care nu a beneficiat de creșterea salarială de 25% reglementata prin legea de salarizare în vigoare.

Reamintim și faptul că pe rolul instanțelor de judecată sunt sute de procese pentru rezolvarea inechităților salariale, iar aceasta OUG nu va face altceva decât sa mențină dezechilibrele salariale generate de aplicarea neunitara sau neaplicarea legilor succesive de salarizare și să dea naștere unor noi litigii, iar Statul Român va plăti dobânzile penalizatoare… din banii contribuabililor.

Mai mult, în anul 2020, în urma unor proteste în stradă, prim-ministrul de la acea vreme a decis constituirea unui grup de lucru interministerial pentru rezolvarea inechităților salariale cu care ne confruntăm, grup de lucru care, în contextul adoptării acestei OUG, își va înceta activitatea întrucât propunerile vor fi în contradicție cu prevederile actului normativ.

Deși mult contestate și criticate în spațiul public, se pare că protestele rămân singura modalitate de a atrage atenția factorului de decizie politic să nu ia decizii negândite și mai ales fără o consultare reală cu partenerii sociali, iar începutul anului 2021 se pare că ne va găsi… tot în stradă!

 

Avem dovada! Guvernul Cîțu vrea înghețarea salariilor!

Guvernul României (nu și guvernul românilor) a lucrat intens în aceste zile pentru a emite o Ordonanță de Urgență prin care să încalce flagrant Protocolul adiţional 1 la Convenţia pentru Apărarea drepturilor Omului şi a Libertăţilor Fundamentale.

Astfel, în cursul zilei de ieri a circulat prin toate canalele de comunicare, un draft al unui proiect de OUG pe care Guvernul ar urma să îl adopte în ultimele zile din an. Primul articol al proiectului de OUG vizează „înghețarea” salariilor la nivelul lunii decembrie 2020. Practic, vorbim despre o suspendare a aplicării etapizate a Legii 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, care ar fi trebuit să aducă o creștere a nivelului salarial cu a treia tranșă de 1/4 din diferența dintre salariul avut în plată și cel prevăzut pentru anul 2022.

Aceeași înghețare operează și pentru toate celelalte elemente salariale, sporuri, indemnizații, compensații și prime, care fac parte din salariul brut lunar, solda lunară. Chiar și în privința indemizației de hrană, se prevede distinct ca aceasta să fie menținută la nivelul lunii Ianuarie 2019, și asta pentru că știm cu toții că nivelul prețurilor alimentelor a crescut cu mai mult de 5%, ceea ce ar determina o actualizare la un nivelul superior celui aflat în plată.

Reamintim că la data de 23 noiembrie 2020, înaintea alegerilor parlamentare, fostul ministru al Economiei – Virgil Popescu, ne asigura în campania electorală că este ”exclus tăierea salariilor, exclus îngheţarea salariilor; îngheţarea salariilor poate fi la demnitari”.

Încă o dată, poporul român a fost păcălit, iar veniturile românilor (și așa la limita supraviețuirii) vor fi înghețate și poate chiar micșorate.

La acest moment nu avem o confirmare a veridicității acestui extras din pretinsul proiect de OUG și sperăm ca factorii de decizie să iasă cât mai curând posibil să confirme sau să combată informația.

Însă, dacă acesta este real, în raport de considerațiile pe care le vom expune mai jos, este un moment crucial pentru personalul auxiliar de specialitate din instanțe și parchete și vom lua în considerare suspendarea activității în instanțe și parchete.

Astfel, încă de la momentul în care a fost creionată Legea 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, categoria noastră profesională nu a fost susținută de niciun factor de decizie pentru a ni se recunoaște rolul vital în înfăptuirea actului de justiție.

Am pornit cu un handicap din mai multe puncte de vedere și ne aflăm într-o situație de discriminare și în prezent, pentru motivele ce le expunem pe scurt:

1. Salariile de încadrare sunt ”înghețate” încă de la elaborarea legii 153/2017 fiind  greșit calculate prin raportare la o alta valoare de referință sectorială;
2. Cuantumul total al sporurilor se acorda diferențiat și neunitar între angajatorii din cadrul Autorității judecătorești;
3. Indemnizația de hrană se acorda în cuantum diferit sau nu se acorda deloc la unii dintre angajatori din sistem;
4. Suntem singura categorie profesională care nu a beneficiat de creșterea salarială de 25% reglementata prin legea de salarizare în vigoare.

Reamintim și faptul că pe rolul instanțelor de judecată sunt sute de procese pentru rezolvarea inechităților salariale, iar aceasta OUG nu va face altceva decât sa mențină dezechilibrele salariale generate de aplicarea neunitara sau neaplicarea legilor succesive de salarizare și să dea naștere unor noi litigii, iar Statul Român va plăti dobânzile penalizatoare… din banii contribuabililor.

Mai mult, în anul 2020, în urma unor proteste în stradă, prim-ministrul de la acea vreme a decis constituirea unui grup de lucru interministerial pentru rezolvarea inechităților salariale cu care ne confruntăm, grup de lucru care, în contextul adoptării acestei OUG, își va înceta activitatea întrucât propunerile vor fi în contradicție cu prevederile actului normativ.

Deși mult contestate și criticate în spațiul public, se pare că protestele rămân singura modalitate de a atrage atenția factorului de decizie politic să nu ia decizii negândite și mai ales fără o consultare reală cu partenerii sociali, iar începutul anului 2021 se pare că ne va găsi… tot în stradă!