Vreau card de membru!

Digitalizarea instanțelor de judecată

Consiliul Superior al Magistraturii a extins la nivel național portalul lansat de către Curtea de Apel Galați la data de 22 iunie 2022 prin care se oferă acces părților, reprezentanților și publicului la principalele servicii oferite de toate instanțe judecătorești din țară: înregistrare dosar nou pe rolul instanței, declarare cale de atac într-un dosar, depunere alte documente într-un dosar deja existent, plata taxei judiciare de timbru într-un dosar, eliberarea certificatelor de grefă, eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătorești.

Portalul național poate fi accesat aici

De-a lungul anilor, Curtea de Apel Galați s-a remarcat prin creearea unor aplicații informatice care sunt un real sprijin atât profesioniștilor din sistemul judiciar cât și justițiabililor.

Redăm mai jos comunicatul Consiliului Superior al Magistraturii:

„Consiliul Superior al Magistraturii anunță lansarea portalului național ce permite depunerea cererilor, înscrisurilor și plata taxelor de timbru și îndeamnă cetățenii și profesioniștii din cadrul sistemului judiciar la folosirea acestuia.

Dezvoltat, într-o primă fază, de Curtea de Apel Galați, portalul este disponibil la nivel național, gratuit, putând fi accesat la adresa de internet https://registratura.rejust.ro.

Site-ul permite interacțiunea electronică a justițiabililor și profesioniștilor dreptului cu instanțele de judecată, oferindu-le acestora posibilitatea de a accesa cu ușurință următoarele servicii:

–      depunerea unei cereri de chemare în judecată;

–      declararea unei căi de atac într-un dosar;

–      depunerea înscrisurilor într-un dosar deja existent;

–      plata taxei judiciare de timbru într-un dosar utilizând cardul bancar;

–      eliberarea certificatelor de grefă;

–      eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătorești.

Posibilitatea de a plăti taxa de timbru utilizând cardul bancar simplifică în mod semnificativ interacțiunea cu instanța de judecată, această modalitate de plată fiind implementată în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Asociația de Plăți Electronice din România și Ghișeul.ro.

Noua interfață implementată la nivelul întregului sistem judiciar este benefică atât cetățenilor, ca destinatari ai serviciului public, cât și personalului specializat din instanțe.

Astfel, utilizând formulare electronice din portal, informațiile sunt transmise către grefierii registratori în mod structurat, facilitându-se înregistrarea cu celeritate a cererilor și înscrisurilor în sistemele informatice proprii.

În măsura în care justițiabilii optează pentru utilizarea acestui portal, Consiliul recomandă să nu fie folosite, concomitent, și celelalte instrumente de sesizare a instanței, pentru a nu încărca în mod nejustificat activitatea instanțelor.

Acest proiect a fost implementat cu sprijinul Curții de Apel Galați căreia Consiliul Superior al Magistraturii îi mulțumește public pentru contribuțiile aduse în dezvoltarea și extinderea portalului la nivel național.

Consiliul continuă să se implice în crearea și dezvoltarea de instrumente digitale, astfel de măsuri putând constitui un sprijin pentru instanțele judecătorești, în contextul deficitului de resurse umane ce există în prezent. Totodată, astfel de instrumente facilitează accesul cetățenilor la justiție prin creșterea gradului de informare, conștientizarea drepturilor acestora și dezvoltarea culturii juridice. În același timp, va continua să pună în aplicare cele mai bune soluții tehnice care să răspundă necesităților specifice în desfășurarea activității de către judecători, procurori și toți ceilalți profesioniști din cadrul sistemului judiciar, parteneri în înfăptuirea actului de justiție.”

 

 

*IDentitate profesională!

Echipa SNGJ Dicasterial

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Digitalizarea instanțelor de judecată

Consiliul Superior al Magistraturii a extins la nivel național portalul lansat de către Curtea de Apel Galați la data de 22 iunie 2022 prin care se oferă acces părților, reprezentanților și publicului la principalele servicii oferite de toate instanțe judecătorești din țară: înregistrare dosar nou pe rolul instanței, declarare cale de atac într-un dosar, depunere alte documente într-un dosar deja existent, plata taxei judiciare de timbru într-un dosar, eliberarea certificatelor de grefă, eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătorești.

Portalul național poate fi accesat aici

De-a lungul anilor, Curtea de Apel Galați s-a remarcat prin creearea unor aplicații informatice care sunt un real sprijin atât profesioniștilor din sistemul judiciar cât și justițiabililor.

Redăm mai jos comunicatul Consiliului Superior al Magistraturii:

„Consiliul Superior al Magistraturii anunță lansarea portalului național ce permite depunerea cererilor, înscrisurilor și plata taxelor de timbru și îndeamnă cetățenii și profesioniștii din cadrul sistemului judiciar la folosirea acestuia.

Dezvoltat, într-o primă fază, de Curtea de Apel Galați, portalul este disponibil la nivel național, gratuit, putând fi accesat la adresa de internet https://registratura.rejust.ro.

Site-ul permite interacțiunea electronică a justițiabililor și profesioniștilor dreptului cu instanțele de judecată, oferindu-le acestora posibilitatea de a accesa cu ușurință următoarele servicii:

–      depunerea unei cereri de chemare în judecată;

–      declararea unei căi de atac într-un dosar;

–      depunerea înscrisurilor într-un dosar deja existent;

–      plata taxei judiciare de timbru într-un dosar utilizând cardul bancar;

–      eliberarea certificatelor de grefă;

–      eliberarea copiilor legalizate ale hotărârilor judecătorești.

Posibilitatea de a plăti taxa de timbru utilizând cardul bancar simplifică în mod semnificativ interacțiunea cu instanța de judecată, această modalitate de plată fiind implementată în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea României, Asociația de Plăți Electronice din România și Ghișeul.ro.

Noua interfață implementată la nivelul întregului sistem judiciar este benefică atât cetățenilor, ca destinatari ai serviciului public, cât și personalului specializat din instanțe.

Astfel, utilizând formulare electronice din portal, informațiile sunt transmise către grefierii registratori în mod structurat, facilitându-se înregistrarea cu celeritate a cererilor și înscrisurilor în sistemele informatice proprii.

În măsura în care justițiabilii optează pentru utilizarea acestui portal, Consiliul recomandă să nu fie folosite, concomitent, și celelalte instrumente de sesizare a instanței, pentru a nu încărca în mod nejustificat activitatea instanțelor.

Acest proiect a fost implementat cu sprijinul Curții de Apel Galați căreia Consiliul Superior al Magistraturii îi mulțumește public pentru contribuțiile aduse în dezvoltarea și extinderea portalului la nivel național.

Consiliul continuă să se implice în crearea și dezvoltarea de instrumente digitale, astfel de măsuri putând constitui un sprijin pentru instanțele judecătorești, în contextul deficitului de resurse umane ce există în prezent. Totodată, astfel de instrumente facilitează accesul cetățenilor la justiție prin creșterea gradului de informare, conștientizarea drepturilor acestora și dezvoltarea culturii juridice. În același timp, va continua să pună în aplicare cele mai bune soluții tehnice care să răspundă necesităților specifice în desfășurarea activității de către judecători, procurori și toți ceilalți profesioniști din cadrul sistemului judiciar, parteneri în înfăptuirea actului de justiție.”

 

 

*IDentitate profesională!

Echipa SNGJ Dicasterial

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *